ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

3080 drar typ 350w max, men absolut inte ens nära det bara för att starta. 50w räcker utan problem för det, för att inte tala om 300w som de får via 2 kablar som TS kopplat i

Vad du säger är inte sant, inte ens för ett 4090. Det skulle helt enkelt inte vara samma symptom, att datorn inte alls startar.

Nja, inte vanligt alls, men möjligt. Jag tror inte det heller, men något kan gå fysiskt sönder inuti kortet som sedan orsakar kortslutning.

Nja, nya konton är inte alltid att lita på här heller. Gäller mer att titta på omdömen. Och ifall hämtar upp via blocket/tradera, så testa det på plats. Annars ta med frakt, då hjälper tradera/blocket till ifall det är defekt.

Ok annars får du troligen lite mer på tradera.

Ja jag har testat med olika kombinationer. Datorn startar och fläktarna snurrar om jag ansluter 2st 8 pin pcie på vänsta pinnarna men får inte upp någon bild. Det verkar vara problem med tredje 8 pins anslutningen, så fort jag stoppar in pcie kabeln in i den så får jag kortslutning direkt och datorn vägrar starta och ingenting rör sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j.funny:

Vad har för windows ?

Jag bytte ett grafikkort från ett 1060 till ett RX580 och då fick jag ingen bild.
Sen satt jag i ett gammalt nvidia quatro då fick jag bild.
Sen stängde jag av datorn och satt i RX580 kortet längre ner på en annan pcie plats ( behöll quatro kort också )
Då hitta datorn RX580 kortet och la in drivrutiner. Sen stängde jag av datorn och tog bort quatro kortet och flytta upp RX580 kortet
och starta om datorn och fick bild ( hade ett amd 450 kort och Ryzen 3 3300x )

För min del datorn vägrar starta så fort jag tänker starta den. Jag har bytt mellan GTX 1050 Ti och RTX 2080 Ti utan problem. Drivruterna laddade jag lite senare när RTX 3080 kortet inte fungerade.

Permalänk
Medlem

Hade du 2 grafikkort i samtidigt ?
1050 och 1080